דורית סלינגר, שללה את רישיון סוכנות הביטוח בינה והטילה עיצום כספי בסך 1 מיליון ש"ח בגין הטעייה חמורה של מבוטחים

 

 

FacebookTwitter Whatsapp
דורית סלינגר יור רשות שוק ההון והביטוחדורית סלינגר יור רשות שוק ההון והביטוח

אדם כהן 22/01/2017

הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, שללה את רישיון סוכנות הביטוח בינה והטילה עיצום כספי בסך 1 מיליון ש"ח בגין הטעייה חמורה של מבוטחים


הסנקציות התקדימיות הוטלו על הסוכנות בשל פעילות מוקד המכירות בניגוד להוראות הדין, שגרמה לנזק ממשי ללקוחות ומבוטחים. בית המשפט המחוזי דחה את ערעור הסוכנות ובעליה


הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, החליטה לשלול לשנתיים את רישיון סוכנות הביטוח בינה ולהטיל עליה עיצום כספי בסך כ-1 מיליון ש"ח. החלטה זו נבעה מממצאי ביקורת חמורים, שהובילו בצעד חסר תקדים להשבתה לאלתר של הפעילות הפסולה ולהטלת עיצומים משמעותיים על הסוכנות. בית המשפט המחוזי אישרר את החלטת הממונה כאשר דחה את ערעור הסוכנות. 

החלטת הממונה התקבלה לאחר ביקורת שביצעה רשות שוק ההון. הביקורת החלה לאחר שהצטברו ברשות יותר מ-120 תלונות כנגד הסוכנות ומנהליה, למעלה ממחציתן בין השנים 2010-2015. מדובר במספר תלונות גבוה וחריג בהיקפו. 

בביקורת גילתה הרשות כי הסוכנות מטעה בתיאור עסקאות ביטוח ואף רכשה עבור המבוטחים פוליסות ללא ידיעתם והסכמתם. בנוסף, הפעילה הסוכנות מוקד טלפוני על ידי עובדים ללא רישיון מתאים. הרשות האזינה לעשרות שיחות מכירה שערכה הסוכנות ללקוחותיה ומצאה כי בשיחות רבות בוצעה הטעייה חמורה של מבוטחים במטרה לשכנעם לרכוש פוליסות ביטוח. המוכרנים הונחו למכור פוליסות תוך הטעיית הלקוחות באמצעות תסריטי שיחה מובנים. 

הטעיית המבוטחים נעשתה בדפוסי פעולה שונים: הסוואת מטרת השיחה מהלקוח, העברת נתונים מוטעים ללקוח, טשטוש דרישת אישור תשלום עבור המוצר החדש, הטעיית הלקוח לגבי סכום הפרמיה החודשית, הקראת הצהרת בריאות ללא הקדמה וללא הסבר מלווה והימנעות ממתן תשובות ישירות ועוד. השיחות נמצאו מטעות ומשקפות התנהגות שאינה חוקית ושאינה הולמת התנהגות בעל רישיון. נדגיש כי השיחות גרמו לנזק של ממש ללקוחות ומבוטחים.

סוכנות הביטוח בינה הוקמה בשנת 2002 על ידי רם רוזנטל כעסק משפחתי שהכפיל את מכירותיו בשנים האחרונות, לא מן הנמנע בעקבות שימוש מאסיבי ומובנה בשיטות מכירה פסולות באמצעות המוקד הטלפוני. ביום בו החלה הביקורת מטעם רשות שוק ההון, העסיקה הסוכנות למעלה מ-50 עובדים והיקף הכנסותיה הסתכם במיליוני שקלים.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "הביקורת שביצענו היא חלק מפעילות ענפה של רשות שוק ההון נגד הפעלתם של מוקדים טלפוניים למכירת מוצרי ביטוח. נמשיך לפעול למיגור התופעה הפסולה של מכירת ביטוחים בלתי מקצועית ובלתי ראויה במוקדים טלפוניים". 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.