סגור
rss צור קשר טולבאר ניוזלטר הוסף למועדפים הפוך לדף הבית
  גלרית עיתונים
פוליסת חיסכון
תאגיד שולט
   
 

בלעדי ל-FUNDER המעומד >> ליאור רוזנפלד, יו"ר סניף חיפה והצפון בלשכת סוכני הביטוח, מתמודד על ראשות הלשכה

04/06/2017     אפי בנדט  
נפגשתי עם ליאור רוזנפלד, יו”ר סניף חיפה והצפון בלשכת סוכני הביטוח, המתמודד על התפקיד, ושוחחנו רבות על רפורמות, טכנולוגיות ועולמו המשתנה של סוכן הביטוח. העליתי בראיון זה נקודות שחשבתי שלא מטופלות מספיק, או צריכות חיזוק בלשכת סוכני הביטוח.

ליאור הוא דור שני, בעל ותק של 28 שנה בענף, בסוכנות שהקים אביו, צבי רוזנפלד ז”ל ב־1967. ליאור הצטרף למשרד ב־1989 ומוביל אותו בעבודה שוטפת מול 11 חברות ביטוח, ליאור בעל תואר ראשון בכלכלה (BA) בהצטיינות, אוניברסיטת חיפה. בוגר המכללה לביטוח בהצטיינות.


נפעל להפיכת הלשכה לגוף סטטוטורי כך מבטיח ליאור רוזנפלד המתמודד על נשיאות לשכת סוכני הביטוח, בראיון לפאנדר מדבר על רגולציה, על העתיד של סוכני הביטוח, ועל תפקיד הלשכה בעתיד זה

תחושה באוויר שמערכת הבחירות הקרבה בלשכת סוכני הביטוח השנה, הולכת לשנות סדרי בראשית. 'עולם כמנהגו נוהג' לא יהיה תקף בקדנציה הבאה עבור מי שיבחר לכהן כנשיא הלשכה. תמורות רבות חלות בענף מכל כיוון שנביט, ורק מועמד שישכיל להבין זאת יוכל להתמודד עם אתגרים המשנים את פני המקצוע.

מחקר מאוניברסיטת אוקספורד שפורסם לראשונה ב־2013, זעזע את העולם כאשר קבע ש־47% מהמקצועות כיום עתידים להיעלם. בין היתר דובר על עורכי דין, רואי חשבון וסוכני ביטוח. לדעת המחקר, בכדי להישאר רלוונטיים יש צורך בחשיבה מחודשת ויצירתית על אופן תפיסת המקצוע. לדעתי, בימים אלו כשאנו בעיצומו של מסע הבחירות לנשיא לשכת סוכני הביטוח, יש לעורר שיח גם על מקומו ותפקודו של סוכן הביטוח בעולם טכנולוגי ודיגיטלי.

כחלק מתפיסת “הסוכן היוזם” שעוד נרחיב עליה בהמשך, כבר למעלה מ־10 שנים עוסק ליאור בסוגיות ביטוח, יועץ ופרשן ביטוח בערוצי התקשורת השונים.

בימים אלה אנחנו עדים לרפורמות רבות בעולם הביטוח, הן בפן הדיגיטלי והן על־ידי הפיקוח שמחדש וקובע כללים חדשות לבקרים. כמועמד לנשיאות הלשכה, מה דעתך על הרפורמות מצד הפיקוח? האם אתה כסוכן ביטוח חושב שרפורמות אלו מיטיבות או שמא מרעות את תנאיו של סוכן הביטוח?

“רגולציה היא דבר נכון וחשוב, לא יכולים לוותר עליה וגם לא צריך לוותר עליה, מצד שני עודף רגולציה הוא דבר בלתי סביר, דבר שמעכב ועוצר את סוכני הביטוח וענף הביטוח מלהתפתח ולעשות טוב לציבור, מה זאת רגולציה? אני מאמין בכל ליבי שהמפקחת (דורית סלינג’ר, א.ב.) רוצה טוב, היא רוצה טוב לציבור, היא לא באה ממקום של לפגוע בסוכני הביטוח. בדרך לעשות טוב, היא לא תמיד יודעת שחלק מהחוזרים והטיוטות שיוצאים תחת ידה, לאו דווקא עושים טוב לציבור, ועל כן היא צריכה להתייעץ עמנו בנושא.”

למה אתה מתכוון שהמפקחת צריכה להתייעץ עמנו בנושא ?

“אני הולך להנהיג את זה בקדנציה הבאה בלשכת סוכני הביטוח בראשותי, אנחנו נהיה חלק ממקבלי ההחלטות. אני רוצה נציג קבוע של סוכני הביטוח בפיקוח. נציג קבוע בתחום האלמנטרי, בתחום הבריאות, בתחום הפנסיוני ובתחום הפיננסים. שהנציג ישב במעין מועצה מייעצת למפקחת, שבה גם הקול של סוכני הביטוח יישמע.”

האם לדעתך יש לזה נכונות בפיקוח?

“בוודאי, המפקחת אמרה יותר מפעם אחת על בימת כנס אילת, שהיא רוצה לשכה יוזמת, אנחנו צריכים להיות לשכה יוזמת, אנחנו לא צריכים להיות לשכה מגיבה, מה שקורה ברוב המקרים, אחרי שהיא מוציאה טיוטה או חוזר אנחנו לובשים את השכפ”ץ לוקחים את הנשק ומתחילים לירות, למה?”

כיצד תיישם זאת?

“העיקרון פשוט, בוא נבוא בשלום עוד לפני שהמלחמה מתחילה, אנחנו צריכים להיות איתה שם, לייעץ לה, לשמוע ולהשמיע, נהיה חלק ממקבלי ההחלטות ולא חלק מהמגיבים על ההחלטות, אנחנו רוצים להיות חלק מהתהליך, ואני מאמין שגם לא תהיה לה התנגדות. כאשר יוצאת טיוטה ראשונה, אנחנו צריכים להיות שותפים.

ייתכן שלאחר המעורבות שלנו, לא תצא טיוטה נוספת, יתכן שתצא טיוטה בסגנון אחר שתתאים לכל השחקנים בשוק. לא תמיד מה שטוב לציבור, או מה שהפיקוח חושב שהוא טוב לציבור, הוא אכן הדבר הנכון עבורו. יכול להיות שהפיקוח יקבל זווית נוספת של סוכן הביטוח שמשפשף סוליות ונמצא 24/7 בשביל המבוטח, והפיקוח ישנה את החלטתו.”

אני מבין מדבריך שאתה תפעל להפיכת הלשכה לגוף סטטוטורי?

“אנחנו נעשה כל שבידנו להפיכת הלשכה לגוף סטטוטורי. אנחנו יודעים שהמשימה לא קלה, וכוללת הפעלת הלובי הפוליטי שלנו. אך הפיכת הלשכה לגוף סטטוטורי, דבר שאני מכיר את מגבלותיו, תעשה רק טוב לגאוות הסוכן, למעמד הסוכן בעיני הציבור, בעיני הרגולציה ובעיני העיתונות.

בכדי להפוך את הלשכה לגוף סטטוטורי יש צורך בחקיקה ואנו נפעל לכך בכדי למצב את מעמדנו בדיוק כפי שלשכת עורכי הדין ומועצת רואי החשבון הינם גופים סטטוטוריים במדינה ישראל.”

איזה שינויים ומטרות תקדם בתור נשיא לשכת סוכני הביטוח ?

“ראשית נשמר את ההישגים של הקדנציה הנוכחית. אני חושב שבקדנציה הנוכחית הושגו מספר הישגים וזה יאמר לזכותו של הנשיא המכהן, אריה אברמוביץ. ומה שנעשה טוב בהחלט נשמר ונשפר.

יחד עם זאת, יש הרבה מאוד משימות שעומדות בפני הנשיא הנבחר. ארבע השנים הקרובות תהינה שנים קריטיות ומשמעותיות לענף, אני מאמין שבסופן נמצא את כל סוכני הביטוח שהיום קיימים בענף ונגדיל את כמות הסוכנים.

המשימות רבות ומורכבות, החל בשיפור הלובי הפוליטי, שאני הייתי ממקימיו, בקדנציה הזאת ודאגתי לצרף חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית. צרפנו אותם והיום הם חברים אמיתיים של לשכת סוכני הביטוח.”

אתה מרגיש שמשהו השתנה ביחס של חברי הכנסת אל לשכת סוכני הביטוח ולסוכני הביטוח בכלל?

“בוודאי, אני חושב שגם המפקחת יודעת והוכחנו לה זאת במספר סוגיות שהיא העלתה, שכאשר אנחנו מגובים עם לובי פוליטי חזק, ניתן לעצור מהלכים רעים לציבור. אנו חייבים לחזק את הלובי הפוליטי שלנו

נושא נוסף שלגביו יש עוד הרבה מה לעשות הוא כל עניין שיפור תדמית סוכן הביטוח בתקשורת. אנו חייבים לשפר את תדמית סוכני הביטוח, לא ייתכן שיבוצע ראיון בערוץ 10 או בערוץ 2 בתוכנית בוקר, ובה רק יוצג המבוטח הנפגע ותוצג תגובת חברת הביטוח כפי שנמסרה על ידי עו”ד שלה. חייב להיות נציג שלנו בכל ראיון, בכל פעילות תקשורתית ואנו חייבים ליזום אייטמים ולהופיע בכל מקום."

למה כוונתך ליזום אייטמים ולהופיע בכל מקום?

“אנחנו צריכים ליזום רעיונות, לא צריכים לחכות רק לבעיה אקטואלית. אם למשל אנחנו חושבים שחשוב לדבר בציבור על נושא ביטוח הדירה, אנחנו צריכים ליזום אייטמים על חשיבותו של ביטוח דירה נכון.

בכוונתי לעבות את מערך התקשורת של הלשכה על ידי חיזוק יחסי הציבור והדוברות. אנו נמצאים בנקודה שניתן ושצריך לעלות ממנה. פרסומת שוקה במשך כמעט חמש שנים, כל ערב בשני ערוצים מרכזיים, ארבע פעמים בשעה שבה סוכן הביטוח מוצג באור נלעג, אני לא חושב שזה דבר שאנחנו צריכים להשלים עמו ללא תגובה הולמת.

אנחנו לא צריכים להסכים לכתבות שמונעות מאינטרסים זרים, ללא תגובה הולמת מצדנו.”

האם אתה כנשיא הלשכה תנהיג תגובה, פעילות יזומה והשתתפות של לשכת סוכני הביטוח בכל פורום, בכל ראיון ובכל מפגש שבו מדברים על ביטוח?

“אנחנו חייבים להופיע בכל פורום כלכלי של ארגונים אחים שלנו על כל במה.

אני בצפון הנהגתי שאין אירוע ציבורי בצפון שלשכת סוכני הביטוח לא מוזמנת. זה אחד ההישגים שלי. יש כנס של התאחדות התעשיינים – אני על הבמה; יש כינוס של התאחדות בעלי המלאכה, או של העסקים הקטנים – אני על הבמה. אין פאנל עסקי היום בצפון, בלהב ובארגונים אחרים, שבו אני לא מוזמן.”

איך תיישם זאת ברמה הארצית במידה ותיבחר ?

“אני לא מתכוון לנהל את לשכת סוכני הביטוח לבד, החוכמה לא נמצאת אצל אדם אחד ואנו נפעל בכל המישורים. את מה שאני עושה היום בצפון, אני רוצה להעתיק לכל הארץ, נחלק את הסמכויות וימונו סגנים שיהיו להם סמכויות לפעול ולייצג את סוכני הביטוח בכל האירועים הללו.”

מעבר לייצוג סוכני הביטוח, כיצד תפעל לשיפור מקצועיות הסוכנים?

“בכוונתי לפעול לשיפור המעמד המקצועי של הסוכן – הדרכות, ימי עיון, קורסים והגדלת תקציב המכללה לביטוח והפיכתה לרווחית. כל מה שיעמיד את הסוכן כאוטוריטה המקצועית הביטוחית הבכירה בישראל.

אנחנו נבחן היכן הנקודות החלשות של סוכני הביטוח ונחזק אותם, אנחנו נעמיד לרשות הסוכנים מערך הדרכה בכל הסניפים והמחוזות. נפעל לכך שלא יהיו פערים בין הסניפים והמחוזות השונים, למשל לא יתכן שבמחוז הצפון של הלשכה בגלל שבראשו עומד יו”ר פעיל, יהיו 30 הדרכות בשנה, ואילו במחוז אחר לא יהיו בכלל הדרכות.

בכוונתי ליצור מצב שבו לשכת סוכני הביטוח תפעיל מערך הדרכה אחיד בכל המחוזות ובכל הסניפים.”

באילו עוד תחומים לדעתך יש צורך בחיזוק הסוכנים?

“מיתוג, ניהול משרד ושיפור הידע המקצועי בתחום הפנסיוני. רבים מהסוכנים הם סוכני ביטוח טובים, אך לאו דווקא מנהלים טובים. אלו שני דברים שונים.

לדוגמא, חלק מהסוכנים לא מתעסקים בביטוח נסיעות לחו”ל, הסיבה העיקרית היא כי הם ולא מבינים בזה, ולכן הם לא מתעסקים בזה. למה שסוכן ביטוח לא יבין בתחום ביטוחי הנסיעות לחו”ל? סוכן הביטוח צריך ארגז כלים גדול, אנחנו נספק לו את ארגז הכלים והוא יבחר איזה כלי להוציא משם.”

כיצד תפעל להכניס רוח חדשה ללשכה ולענף הביטוח?

“אני בעד הכנסת דם חדש ללשכת סוכני הביטוח ולענף הביטוח. אני חושב שאנחנו צריכים לחבור ליחידה להכוונת חיילים משוחררים, להגיע לרשויות המקומיות, למרכזי הצעירים ולחשוף את ענף הביטוח בפני צעירים. זה ענף מצוין, זה מקצוע נפלא וזה מקצוע עם עתיד. כמו כן, לא ייתכן שיש בארץ 12,000 בעלי רישיון ורק 4,500 חברים בלשכה, זה נושא נוסף שאפעל לטפל בו בקדנציה הבאה.”

לאחרונה השיקה לשכת סוכני הביטוח את המיזם הבין דורי. מכתבה שהועלתה בעיתון הלשכה נכתב כי הייתה היענות גדולה בקרב הסוכנים הצעירים והיענות נמוכה מאוד בקרב הסוכנים המבוגרים. לכאורה, המיזם לא השיג את מטרתו. כיצד לדעתך ניתן לעודד את הסוכנים המבוגרים להצטרף למיזם?

“אני חושב שהסוכנים המבוגרים חוששים, מטבע הדברים, למיזוגים. הם מנהלים סוכנות ביטוח שהיא מפעל חיים. הם הרבה שנים בתחום, הם חוששים שלא יתוגמלו כראוי. חלקם מפחדים מהיום שלמחרת של לקום בבוקר ולא לעשות כלום. אנחנו צריכים ללוות את התהליך הזה בכמה היבטים כגון, הסברה נכונה, עיגון התהליך בצורה משפטית ראויה על ידי כך שהסוכנים הוותיקים יבינו שהתיק שלהם יימכר או יתמזג. חייבים להציע נתיבים להמשך ליווי התיק אפילו מעבר לשלוש שנים הידועות. אני רוצה שלסוכנים הוותיקים תמשיך להיות סיבה לקום בבוקר וללוות את התיק אפילו 10 שנים. אולי אפילו להישאר כשכירים או כמלווי תיק, ואפילו לקבל פנסיה מאותו סוכן שרוכש את התיק. המטרה היא שימשיכו לראות את מפעל החיים שלהם משגשג ויתוגמלו נכון על המכירה.”

מהן הפעולות שתעשה בתור נשיא הלשכה במטרה להביא את המיזם להצלחה?

“למיזם הזה נצמיד עו”ד מטעם הלשכה שיעסוק רק בנושא הזה. אני חושב שחייבים לערב בתהליך את בני המשפחה של הסוכן המוכר, שיהיו שותפים להחלטה. גם שיהיו שותפים משפטית להחלטה וגם שותפים לדעה, ואפשר לעגן זאת בהסכם. ברגע שיש הסכם ורצון מצד שני הצדדים, לא צריכה להיות בעיה, אם אין דור המשך מה האלטרנטיבה ? שהתיק הזה ייכחד ? לא. עדיף למכור את התיק או למזג אותו ולהמשיך להתפרנס ממנו עוד כמה שנים ואפילו במקרים מסוימים להבטיח לשאריו של הסוכן להמשיך להתפרנס בצורה ראויה וניתן לעגן זאת משפטית.”

מהתרשמות שלי ומקריאת מאמרים שלך ומעקב בדף הפייסבוק, ניכר כי אתה מעודד גביית שכר טרחה, אתה מוכן להרחיב על כך

“אני מדבר על הנושא הזה כבר למעלה מארבע שנים. במקומות שניתן לנו לגבות דמי טיפול או שכר טרחה, מקומות שאנחנו לא מקבלים כסף מהיצרנים, מותר לגבות שכר טרחה מהלקוחות, ויש פעולות שסוכן הביטוח לא צריך לעשות בחינם. לדוגמא, אני לא חושב שסוכן ביטוח צריך לטפל בפדיון פוליסה מסולקת במשך 20 שנה בחינם או להלוואה מפוליסה שנמצאת בשחרור מתשלום פרמיות (עקב אובדן כושר עבודה) כאשר אין עמלה לסוכן בחינם. יש דוגמאות רבות וקצרה היריעה מלפרט.”

לפי סעיף 19א’ לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים אסור לסוכן ביטוח לקבל שכר טרחה במכירת מוצר פנסיוני. החוק כפי שהוא היום, מפלה בין יועצי הביטוח לסוכני הביטוח בישראל. האם אתה כנשיא הלשכה תפעל לביטול סעיף זה, שיוצר אפליה בין סוכני ביטוח ליועצי ביטוח בגביית שכר טרחה?

“אני בעד ביטול או תיקון סעיף 19א’, מדובר בסעיף שאינו רלוונטי לתקופה. זהו סעיף מפלה כאשר חלק ניכר מעבודתו של סוכן הביטוח היא גם ייעוץ. אתה יכול לקרוא לזה הכוונה, בדיקת תיק ובמילים אחרות זה גם ייעוץ מפני שהמבוטח רואה בנו כאוטוריטה המקצועית. המבוטח רואה בנו כאנשי סוד שלו וכאנשי שלומו, הוא סומך עלינו מהיכרות רבת שנים. מה שהוא לא תמיד סומך על יועץ כזה או אחר. אני חושב שעל זה מותר לנו להיות מתוגמלים.

גם במודל התגמול הקיים שבימים הקרובים נחשף אליו (עדיין לא פורסם). ברור לכולם שאנחנו לא נרוויח את אותה העמלה כפי שהרווחנו בעבר, ואני חושב שאת השלמת ההכנסה הזאת סוכן הביטוח יכול לגבות מהמבוטח. המבוטחים היום מכירים בערכו של סוכן הביטוח, ביתרונותיו ורוב המבוטחים מוכנים לשלם. מבוטחים שלא מוכנים לשלם צריכים להבין שהידע של סוכן הביטוח עולה כסף, כפי שהיום אתה נכנס לעו”ד, שואל שאלה ויושב אצלו שתי דקות אתה משלם.

אנו נותנים למבוטח מהידע שלנו וכאשר הוא פונה אלינו הוא צריך אותנו, את הניסיון, המקצועיות והידע שלנו, וזה עולה כסף.”

ניתן לראות היום מיזמים טכנולוגים רבים בתחום הביטוח. בשוק בארה”ב קיימות כיום חברות ביטוח דיגיטליות המוכרות ביטוחי חיים ואלמנטר דרך הסמארטפון במחירים שוברי שוק. ידוע לנו שדור ה־Y שונה בתכלית מדור ה־X באופן השימוש בטכנולוגיה.

איך לדעתך ניתן לשמור על קיומו של סוכן הביטוח בעולם שמספק פתרונות קלים, מהירים ודיגיטליים ללא מגע יד אדם, כאשר דור ה־Y הופך לשחקן מרכזי בשוק וצורך מוצרים בשונה לגמרי מהוריו המבוטחים כיום דרך סוכן ביטוח?

“ראשית ראוי להבהיר שלמרות שבארה”ב נעשים הרבה ביטוחים בתחום האלמנטר ללא סוכן, באירופה המגמה שונה לחלוטין. אנחנו לא הולכים להילחם בדיגיטציה אלא הולכים להצטרף אליה. הדיגיטציה היא דבר קיים ומתפתח ואנו נצטרף ומצטרפים אליה. סוכן הביטוח יצטרך למצוא את עצמו כסוכן ביטוח אישי בעידן דיגיטלי ואפשר לעשות זאת על ידי הנגשת הסוכן מבחינה דיגיטלית למבוטח.

השתתפתי בשנים האחרונות בלא מעט פאנלים, שבהם ישב איתי על הבמה לצורך הדוגמא מנכ”ל WOBI, ודיבר על כך שסוכן הביטוח בחלק מהמקרים יהפוך למיותר. אני ציינתי שהדבר אינו נכון, ואנחנו יודעים שסוכן הביטוח יודע להתאים את עצמו לאתגרי המחר, והוא עושה זאת כבר היום, וגם פה לשכת סוכני הביטוח תעזור. אנחנו נעמיד ועדת טכנולוגיה חזקה, שתלווה את הסוכנים. כמו כן, אנחנו מצפים מחברות הביטוח להנגיש את הסוכן למבוטח דרך מערכות החברה לצורך קבלת מידע אונליין וכדומה.”

כנשיא הלשכה מה לדעתך תהיה התרומה של לשכת סוכני הביטוח בעידן המהפכה הדיגיטלית בענף?

“אני חושב שהמהפכה הדיגיטלית של הסוכנים תסתום את הגולל במסכת ההשמצות כנגד הסוכן המיושן, המאותגר טכנולוגית והלא מעודכן. לדעתי, נגיע למצב שבו למתחרים שלנו לא יהיו יותר כלים נגדנו, ופרסומת שוקה תיעלם מהעולם באופן טבעי. לא יהיה יתרון לביטוח ישיר או לאתר כזה או אחר על פני סוכן ביטוח דיגיטלי. ההיפך הוא הנכון, אנחנו נהיה הרבה יותר טובים, נהיה שם בשביל המבוטח גם טכנולוגית וגם אישית. אני חושב שזאת תהיה אחת הבשורות הגדולות שלנו בקדנציה הבאה.”

יש איזה מילות סיכום שתרצה לומר?

“אנחנו נחזיר את גאוות הסוכן באמצעות היצרנים. היצרנים צריכים להבין, את מה שחלקם שכחו, וזה שאנו הם אלו שמביאים להם את הפרנסה. הדוגמא האחרונה של השריפה בחיפה שבה נפגעו כמעט 1,000 בתים, בתי עסק ורכבים, האירוע הזה הוכיח עד כמה סוכן הביטוח הוא נחוץ.

מה יהיה אם יקרה פה אסון גדול יותר? מי יטפל בתביעות האלו? המוקדנים בחברות הביטוח? אנחנו נחזיר את הגאווה למקצוע סוכן הביטוח, נמתג את סוכני הביטוח, נעמיד לרשותם כלים, נחשוף אותם תקשורתית ואני בטוח שבסוף, בקדנציה שלי, סוכני הביטוח יהיו גאים במעמדם במדינת ישראל.

אני מצפה למערכת בחירות הוגנת. חרטתי על דגלי לא להכפיש את המתמודדים האחרים, אלא להגיד במה אני טוב. אני מצפה מהסוכנים להגיע לקלפי ולהצביע עבור מי שהם חושבים שהכי מתאים להצעיד את הלשכה לארבע שנים הכי קשות ומאתגרות שלה. אני מאמין שאנו נוכל לאתגרים ואני מצפה מהם שזה יהיה השיקול העיקרי בבואם לבחור את הנשיא הבא.” 

אנחנו יודעים שסוכן הביטוח יודע להתאים את עצמו לאתגרי המחר, והוא עושה זאת כבר היום, וגם פה לשכת סוכני הביטוח תעזור. אנחנו נעמיד ועדת טכנולוגיה חזקה, שתלווה את הסוכנים. כמו כן, אנחנו מצפים מחברות הביטוח להנגיש את הסוכן למבוטח דרך מערכות החברה לצורך קבלת מידע אונליין וכדומה. 

על הצערת הלשכה:

אני בעד הכנסת דם חדש ללשכת סוכני הביטוח ולענף הביטוח. אני חושב שאנחנו צריכים לחבור ליחידה להכוונת חיילים משוחררים, להגיע לרשויות המקומיות, למרכזי הצעירים ולחשוף את ענף הביטוח בפני צעירים. זה ענף מצוין, זה מקצוע נפלא וזה מקצוע עם עתיד. כמו כן, לא ייתכן שיש בארץ 12,000 בעלי רישיון ורק 4,500 חברים בלשכה, זה נושא נוסף שאפעל לטפל בו בקדנציה הבאה. 


אנחנו צריכים ללוות את התהליך הזה בכמה היבטים כגון, הסברה נכונה, עיגון התהליך בצורה משפטית ראויה על ידי כך שהסוכנים הוותיקים יבינו שהתיק שלהם יימכר או יתמזג. חייבים להציע נתיבים להמשך ליווי התיק אפילו מעבר לשלוש שנים הידועות... חייבים לערב בתהליך את בני המשפחה של הסוכן המוכר, שיהיו שותפים להחלטה...ואפשר לעגן זאת בהסכם. ברגע שיש הסכם ורצון מצד שני הצדדים, לא צריכה להיות בעיה, אם אין דור המשך מה האלטרנטיבה? שהתיק הזה ייכחד ? לא. עדיף למכור את התיק או למזג אותו ולהמשיך להתפרנס ממנו. 

אנחנו נעשה כל שבידנו להפיכת הלשכה לגוף סטטוטורי. אנחנו יודעים שהמשימה לא קלה, וכוללת הפעלת הלובי הפוליטי שלנו. אך הפיכת הלשכה לגוף סטטוטורי, דבר שאני מכיר את מגבלותיו, תעשה רק טוב לגאוות הסוכן, למעמד הסוכן בעיני הציבור, בעיני הרגולציה ובעיני העיתונות.

חלק מהסוכנים לא מתעסקים בביטוח נסיעות לחו"ל, הסיבה העיקרית היא כי הם ולא מבינים בזה, ולכן הם לא מתעסקים בזה. למה שסוכן ביטוח לא יבין בתחום ביטוחי הנסיעות לחו”ל ? סוכן הביטוח צריך ארגז כלים גדול, אנחנו נספק לו את ארגז הכלים והוא יבחר איזה כלי להוציא משם.

אפי בנדט הוא מנכ”ל משותף, יועץ טכנולוגי, ופיתוח עסקי לסוכנויות וחברות ביטוח, ב”מגשימים פתרונות סוכנות לביטוח פנסיוני בע”מ”.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
ליאור רונזפלד קרדיט עמי ארליך
ליאור רונזפלד קרדיט עמי ארליך
לתקנון האתר